Spring naar inhoud

JACHTFORUM

Foto

Duivenmolens

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp

#12 hert

hert

Member

• Leden
  • PipPip
  • 7 berichten

Geplaatst 02 december 2006 - 06:13

ik denk niet dat een duivenmolen een verboden hulpmiddel is, anders moet een drijver bij de drijfjacht ook verboden worden of zijn.

#13 jeff

jeff

Newbie

• Leden
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 28 november 2006 - 03:26

die manne van de vogelbescherming weten we altijd iets te vinden

#14 Waidman

Waidman

Premium Member

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 22 berichten

Geplaatst 27 november 2006 - 08:21

Volgens wat ik weet, mag je wel lokkers gebruiken maar geen carrousel...
Geplaatste Afbeelding

#15 postbus24

postbus24

Premium Member

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 27 november 2006 - 04:56

Hieronder nog de link waarop je het fragment nog eens kunt bekijken.

http://www.vrtnieuws...ven/index.shtml

Ik snap het doel van de reportage ook ni zo echt :huh:
De 2 partijen worden aan het woord gelaten met elk hun eigen (voorspelbaar) verhaal. En uiteindelijk weet de kijker nog altijd niks. Moet een journalist geen research meer doen ofzo? :huh:
Langs de andere kant: als het waar is dat de boswachters hunne kop in de zand steken vind ik het een goede zet om de TV erbij te halen. Maar dan zou ik de deurwaarder gebruiken om vast te stellen dat de boswachter niet durft komen B)
Als de klein mannen bladeren rapen in de bos zijn die mannen anders rap genoeg daar :angry:

Ben benieuwd of er een vervolg komt op deze reportage.

#16 Peter Magnum

Peter Magnum

Senior Member

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 53 berichten
  • Interests:kort gerokt

Geplaatst 27 november 2006 - 03:54

Hieronder nog de link waarop je het fragment nog eens kunt bekijken.

http://www.vrtnieuws...ven/index.shtml

#17 Peter Magnum

Peter Magnum

Senior Member

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 53 berichten

Geplaatst 27 november 2006 - 02:22

Volgens mij komen ze van "gedorste" maisvelden, met het redelijke rustige weer troepen ze samen op die velden en als er andere duiven dat zien "invallen" dan komen ze er op af en vallen erbij. Daarom dat je dikwijls grote " kladden" ziet of helemaal geen. Het zou moeten vriezen en waaien zodat de kladden uiteen gedreven worden want aan een klad duiven heb je niet veel, als je er een paar uit kunt halen heb je geluk, want de anderen vliegen weg.Dat is toch mijn ervaring met duiven.

#18 postbus24

postbus24

Premium Member

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 27 november 2006 - 10:59

.... Wat is het humaanst, minder duiven in de winter schieten en meer duiven op de boer zijn zomertarwe, erwten enz....met alle gevolgen vandien....

Ik heb een vraagje hierover:
Waar komen die duiven eigelijk vandaan ? Ik bedoel, twee weken geleden was er thuis geen enkele duif te vinden. en afgelopen week zat het hier opeens vol met van die beesten alsof het een plaag was.
Ik ken niet zoveel van het gedrag van die dieren vandaar dat ik het aan jullie vraag.

#19 Fox

Fox

Advanced Member

• Leden
  • PipPipPip
  • 9 berichten
  • Geslacht:Man

Geplaatst 26 november 2006 - 07:47

http://www.nieuwsbla...icleID=giqiankr

Dit is inderdaad straf. Een chance dat WBE Vlaamse Ardennen het eens opnam tegen deze mannen...

Weet je wat ik nog straffer vind... dat deze verlichte despoten hun gang mogen gaan in programma's zoals 'Dieren in nesten' en 'De laatste show' maar dat de andere partij (wij) nooit gehoord worden :angry:

#20 Peter Magnum

Peter Magnum

Senior Member

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 53 berichten

Geplaatst 26 november 2006 - 06:43

Lap het is weeral zover ! Bij gebrek aan ( gelukkig geen) jachtongevallen hebben ze weer een stok gevonden om de jagers mee te slaan, nl de duivenmolen zou een verboden tuig zijn. De vogelbescherming zegt dat toch, tiens ,ik dacht dat de vogelbescherming er was om de vogels te beschermen ? Wat is het humaanst, minder duiven in de winter schieten en meer duiven op de boer zijn zomertarwe, erwten enz....met alle gevolgen vandien= in de zomer komen enkel de oudere bosduiven eten ( lees schade) en die moet je dan bestrijden met warm weer=wildbraad waardeloos ,het gevolg dat de jongen in het nest liggen te verloederen! Prachtig voorbeeld van vogelbescherming !!! Bij bestrijding mag je geen tuigen gebruiken,wat nogal logisch is, bij jacht wl. Of ben ik verkeerd ?

Er zal wel meer aan de hand zijn. Kijk ook maar eens op http://www.nieuwsbla...icleID=giqiankr